Siemens Fujitsu 1761 - konflikt sprzętowy

Autor: Bodzio SE <bodziose_at_vp.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 20:02:47 MET DST

Witam.
1.
Płyta główna SIEMENS FUJITSU D 1761 ma 3 PCI wyjścia. Niestety za mało na
moje potrzeby. Zakupiłem rozszerzenie do PCI o kolejny slot. Płytka jest od
HP COMPAQ z dwoma wejściami PCI. Mianowicie mam problem z moją płytą główną,
gdzie po podłączeniu tej płytki do PCI włącza mi się jakby inny BIOS, który
prosi o hasło. HASŁA, które lataja po necie nie działaja ( CMOS, BIOS,
PHOENIX, phoenix). BIOS, który mam jest to : 5.00 R1.10.1761 nie znalazłem
nowszego. Bateria nie powoduje resetu hasła do tego "drugiego" BIOSU -
tylko to co zazwyczaj kasuje :). Informacje po wyjęciu tego PCI to : PCI
NETWORK CONTROLLER coś tam coś tam....WARNING 0251: system cmos cheksum
bad - default configuration used i ERROR 0280: previous boot incomplete.
Domyślam się, że muszę zainstalować jakiś RAID do PCI, który rozpozna te PCI
od HP i aktualizacja BIOSA - lecz co z hasłem.

2.
Mozna by powiedzieć, że ad1. już mam za sobą. Udało mi się zaktualizować
BIOS online. Problem teraz jest inny. Po podłączeniu 2-óch urządzeń do PCI i
karty rozszerzeń z HP ( mowa w pkt 1) i podłaczenie do niego SIL SATA RAID
powstaje konflikt. Domyślam się, że muszę zmienić przerwania.... ale jak to
zrobić szybko? Czy lepiej byłoby zainstalować od nowa windę, aby podczas
instalacji poukładał przerwania sam? Dlaczego podłączam SATA RAID do
"HPRAID" (HP nie jest częścią nazwy). Jezeli ktoś potrafi wyobrazić karty:
TV Philips, Sound Blaster, Ethernet ADMtek, SIL 3512 SATA RAID i płytę
Siemens Fujitsu to wie, że jest mało możliwości ułożenia fizycznego w
obudowie. Co zrobić ?

dziękuję za wszelką pomoc