Re: Jak w praktyce dziala RAID 10 ?.

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:59:45 MET DST

epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "Tiamat"

http://www.acnc.com/raid.html

>system
>cos wtedy zglosi?, jak nastepuje wymiana uszkodzonego dysku.
>Najzwyczajniej wymieniam dysk na dysk o takiej samej pojemnosci?. Na
>co trzeba zwrocic uwage wymieniajac dysk. Zalozmy ze w produkcji nie
>ma juz takiego modelu, jest tylko taka pojemnosc, ale dysk ma
>powiedzmy zamiast 8 ram cachu 32 i do tego NCQ, czy to zadziala ?.
>Co sie dzieje po podlaczeniu, system sam automatycznie uzupelni (wgra
>na pusty nowy dysk brakujace dane) czy tez bede musial go najpier
>gdzies sformatowac itd ?.

To wszystko zależy od tego w jaki sposób ten RAID jest zrobiony. Czy
sprzętowo, czy programowo, na jakim sprzęcie, na jakim systemie, itd.
Generalnie, nie możesz wymienić dysku na mniejszy. Zazwyczaj dysk po
wymianie musisz z powrotem dodać do macierzy. Sposób zrobienia tego
zależy od konkretnego rozwiązania. Po wymianie i dodaniu dysku, dane
zreplikują się same.

--
  Kruk@ -\                   | C Error #009: FATAL! Portable code found
          }-> epsilon.eu.org |