Turion 85 stopni i blue screeny

Autor: Konrad <konrad_at_WYTNIJTO.poczta.onet.pl>
Data: Mon 07 Apr 2008 - 00:14:36 MET DST

Czesc

Zacznijmy od tego, że nie wiem czemu mam blue screeny w Windows XP (mam
też Ubuntu zainstalowane, ale o tym zaraz i pod linuxem mi sie nie
wiesza...), ale mam pewne podejrzenia:

1.AMD Dashboard pokazuje temperature procesora czasem do 85 a moze i
ponadto, w zwiazku z tym podejrzewam, ze moze sie zdarzyc ze przekracza
czasem dopuszczalne przez AMD 95 stopni i wtedy mam blue screena... ale
nie wiem tego z cala pewnoscia. Dodam jeszcze ze wczesniej takie
temperatury sie nie zdarzaly, pamietam ze w czasach nowosci mojego
laptopa 69 stopni to byl max(przy Prime95).
Znajomy moj ma mniej wiecej tylez letniego laptopa(choc innej serii, z
Centrino czy P4, producent ten sam) i z pol roku temu mial problem z
przegrzewajacym sie procesorem, przeczyscil radiatory, zmienil paste i
teraz jest okej - jak myslicie? 3 lata go nie otwieralem, zgaduje ze na
radiatorze czysto nie jest...

2. Moze to dysk twardy powoduje blue screeny? Mam jakies niejasne
podejrzenia co do niego - jakis czas temu wariowal, wspomnianego linuxa
mam zainstalowanego na innym dysku(zewnetrznym) i jak wspomnialem ten
nie wiesza sie w ogole(co przeczyloby teorii o blue screenach z powodu
przegrzewania sie procesora).

Moje pytanie: co myslicie o temperaturze, i czy ktos sie spotkal z
bledami Stop (000000x7 czy jak to tam oraz IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL) z
powodu dysku?

Ram przetestowalem MemTestem86+, test trwal 10 godzin, zero
bledow.Wykluczam wiec pamieci...

Pozdrawiam
Konrad