Re: Dla Guru komputerowego

Autor: Nathan <mail_at_sig.jest>
Data: Sun 06 Apr 2008 - 11:46:27 MET DST

Kowal pisze:
> Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości

> Weź to rozwiń bo nie bardzo kapuje. Mówisz o częstotliwości prądu ?.

Większość tanich UPSow posiada charakterystykę prądu "lekko" zbliżona do
sinusoidy. Wszystko jest OK, do momentu, kiedy zasilacz naszego
komputera zaopatrzony jest w aktywny moduł PFC, który bardzo lubi czysta
sinusoide na wejściu, a nie "kilka schodków", które ją udają. IMHO w
takiej sytuacji, układ PFC stara się wygładzić sinusoidę, co prowadzi do
błyskawicznego rozładowania baterii.

--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew,  na które nie