Dla Guru komputerowego

Autor: PP <pawel.pawlak_at_gmail.com>
Data: Sun 06 Apr 2008 - 03:11:57 MET DST

Witam.

Jeśli uważasz się za prawdziwego Guru komputerowego, to udowodnij, że
nim jesteś rozwiązując poniższy problem:

Na dniach kupiłem oto taki sprzęt:
CPU: Intel Q6600
MoBo: Abit IP35 Dark Rider BIOS 16 (najnowszy)
GPU: Zotac 8800GTS 512MB
RAM: Patriot 2x2GB PC800 2.2V
PSU: Corsair 650TX
HDD: WD Raptor 150 GB SATA
Cooler: Thermalright Ultra 120 Extreme
Buda: Sharkoon Rebel9 Value (duży boczny wiatrak przeniosłem na
zewnętrzną stronę obudowy, aby cooler się zmieścił)
DVD: Pioneer DVR215 SATA

Moja radość z zakupu nie trwała jednak długo.
Po złożeniu wszystkiego do kupy, raz mi przy starcie Raptora i DVD
wykrywało, raz nie (niezależnie od trybu - IDE, AHCI czy RAID). Po
przepięciu dysku z portu SATA 1 na SATA 5, 6) to zamiast nazwy
pojawiały się "krzaczki".
Myślałem, że dysk padaka, ale Samsunga 500GB podpiąłem i też problemy
były. Jak się już udało uruchomić instalacje XP to na partycjonowaniu
na NTFS się kończyło (info o prawdopodobnym uszkodzeniu dysku).
Podłączyłem Raptora do innego PC i chodził niczym bajka.
Najciekawsze jest to, że gdy odłączyłem od płyty (tego nowego kompa)
wtyczkę molex (4 pinową - 12V) od zasilania wspomagającego urządzenia
na PCIe (Auxiliary power source for devices added on PCI Express
slots)
to w BIOSie i przy starcie dysk już mi wykrywało za każdym razem - raz
nawet przy instalacji XP doszedłem do kopiowania plików z CD na HDD
(format do NTFS zrobiłem na innym kompie), ale stanęło na 4%.

Jest ktoś na tyle obeznany na tyle oby pomóc mi w rozwiązaniu
powyższego problemu?

P.S.

Sam czasem składam rodzince kompy i nie miałem nigdy większych
problemów, jednakże u mnie samego takie czasem cuda na pececie się
zdarzają, że nawet googlowanie nie pomaga (np. zasilacz Chieftaca
rozwalał mi UPSy - choć sam komp działał dobrze / stara klawiatura PS2
(101 przycisków), zaczęła po kilku kliknięciach dowolnych przycisków -
resetować mi kompa / czerwone kabelki przy molexach się poprzepalały -
ale same rdzenie, nie izolacja / kondensator na płycie wystrzelił /
dysk się przegrzał (bo go włożyłem go ścisło miedzy dwa inne dyski) -
itp. itd.

Pozdrawiam,

PP