Re: T41 zmiana dysku 5400 -> 7200, warto?

Autor: Michal Wyrebski <mwyr_at_o2.pl>
Data: Sat 05 Apr 2008 - 19:25:33 MET DST

maX pisze:
> Wyłącz AAM w dysku. Różnica w czasie dostępu między AAM ustaawionym
> na max, a całkiem wyłączonym to conajmniej 30%. Tyle że dysk zrobisię
> dość głośny.

Niestety. WD600UE, którego posiadam nie ma do tego wsparcia.
Jedynie APM dla dysku mogę ustawić na 'Max Performance' (254).

> Różni producenci róznie ustawiają fabrycznie, defaultowo stopień AAM.
> Jedni włączają na maxa, inni wyłączają calkiem. Co, jak napisałem
> wyżej, ma duży wpływ na czas dostepu.

Potestuje sobie czasy dostępu spod jakiegoś narzędzia niewindowsowego w
wolnej chwili, ale tak czy inaczej kupię wcześniej RAM.

W ogóle to nie byłoby mowy o dysku, gdybym dostał to co miałem dostać.
Kupiłem bowiem tego T41 używanego i nie przyszło mi do głowy aby pytać
się czy ktoś kombinował z wymianą dysków. Oryginalnie ten model powinien
mieć 60GB 7200rpm, a dostałem 60GB 5400rpm z 2MB cache!
Mój błąd, ale teraz zastanawiam się jak by było gdyby dysk było oryginalny.

                Michał