wkurzają mnie porównania :(

Autor: Tomek Głowacki <t_gl.tnijspam_at_tuteztnij.o2.pl-invalid>
Data: Mon 31 Mar 2008 - 22:39:37 MET DST

Witam!

Parę dni temu miałem okazję i przyjemność składać ekonomiczny w
założeniu komputer. Postanowiłem złożyć go na AMD 64 X2 5000+ na jądrze
Brisbane, płyta Asus M2N na nForce 430, 2 Gigabajty ramu (dałem 800Mhz
CL5 Kingstona), szybkiego WDC 400GB AAKS, grafikę Radeon HD3650,
napędzane Chieftekiem 360W.

Osobiście użytkuję sprzęt na C2D E6420 2.13Ghz, Asus P5B Deluxe, 3
Gigabajty ramu (800Mhz z timingami 4-4-4-12 Patriot LLK), dysk niestety
nie AAKS też WDC, bo się przy zakupie pomyliłem, grafika GF 8600GTS. Mam
to ustrojstwo już trochę czasu, ponad rok nieco.

No i muszę przyznać, że ten pierwszy zdecydowanie pracuje lepiej. Po
prostu wszystko działa diablo płynnie, zręcznie, cicho jak makiem
zasiał, demka scenowe po prostu zasuwają, operacje "biurowo-systemowe"
to poezja pracy. Porównanie głośności, punkt dla zestawu 1, komfortu
pracy kolejny, wydajności empirycznej jeszcze jeden, bootowanie systemu
to na pierwszym zestawie błysk, mój jak był świeży tak nie pracował. Nie
wspomnę o porównaniu cenowym ;) Albo temperaturach pracy...

Odnoszę wrażenie, że gdzieś jest u mnie wąskie gardło i coś spieprzyłem.
To samo demo odpalone na obydwu sprzętach prezentuje się tak, że na
pierwszym działa płynnie bez zacięć przez całość prezentacji, na drugim
po prostu ma "przestoje", następnie chodzi dość szybko ale nie płynnie,
co wczytanie nowej sceny to "żabka" fpsowa przez kilka sekund, potem
płynnie (względnie!). Gry podobnie (taki Wiedźmin dajmy na to), na
pierwszym zestawie stabilnie w miarę płynnie, drugi ma jakieś kosmiczne
spowolnienia. A, overclocking tego C2D (do szyny 400Mhz z 266Mhz)
powoduje zupełnie abstrakcyjne efekty (zerowa stabilność, przełączenie
się PCI-E na 1x).

O co tu chodzi, gdzie optymalizować wydajność wydawać by się mogło,
szybszego sprzętu "na papierze"? Prawdę mówiąc, wkurzony jestem....

Acha, i tu i tu Windows XP SP2. Aktualizacje sterowników i wszystkiego
innego pod korek. Biosy najnowsze.

Macie jakieś rozsądne sugestie? Prawdę mówiąc, kusi mnie po tym
wszystkim platforma AMD (np. 4 rdzeniowe Phenomy), od początku miałem
AMD (pomijając Amigę :P), rok temu uległem hype na C2D i tak wyszło...

Pozdr,
Tomek