Pamięć DDR i błędy na Memtest v3.2

Autor: NOKGAMER <nokgamer(niespamuj)_at_onet.eu>
Data: Mon 31 Mar 2008 - 11:31:21 MET DST

Zainstalowałem nową pamięć 1GB firmy Corsair (VS1GB400C3) i już od początku
mnie zdziwiła, że na naklejce jest napisane C3, dodatkowo w SPD jest też
zapisane C3 (dalsze timingi to 3-3-8), a przy ustawionej opcji BIOSu płyty
głównej CL# na Auto rozpoznaje 2.5. Dodam, że resztę timingów płyta główna
rozpoznaje prawidłowo, tj. tak, jak zapisane w SPD. Z racji, że nie chciałem
żyłować pamięci, po jej zamontowaniu ustawiłem ręcznie CL# na 3.

W sumie wszystkie pamięci jakie miałem firmy Corsair działały na CAS#
Latency 2.5, a nagle moduły 1GB mają działać na C3 - dziwne. Fakt że akurat
tylko te są dwustronne, ale czy to jest powód jakiś?

Na programie Memtest v3.2 wylazły dwa razy błędy na dwóch wielkościach.
Jednakże program PC-Check v6.00 (zresztą dość drogi) nie wykazał żadnych
błędów. Najbardziej mnie zdumiewa jednak to, że pamięć ta robi błędy przy
wymuszonym ręcznym ustawieniu w BIOS na CL# 3, a na CL# 2.5 nie robi błędów.
A zatem mam kilka dodatkowych pytań:
- czy zawyżanie CL może powodować takie błędy pamięci (tylko na dwu
wartościach)?
- czy jest to oznaką permanentnej wady pamięci?
- czy te pamięci mam zwrócić, czy tylko ze spokojem używać na CL# 2.5 ?
- czy testowanie ich na PC-2700 i przy zadanych w SPD parametrach
(2.5-3-3-7) ma większy sens?
- czy przy FSB 333MHz lepiej używać pamięci synchronicznie tj. także na
333MHz (PC-2700)?

Co ciekawe, zauważyłem także, że nie zmienia się prędkość podawana przez
różne programy gdy CAS# Latency jest ustawione na 2.5 lub 3. Czy wadliwe
działanie na CL# 3 może być jakąś fabryczną wadą płyty głównej ASRock K7V4A
Pro (zresztą obie płyty, z tym samym BIOSem reagują tak samo, choć jeszcze
nie sprawdzałem reakcji drugiej z nich na błędy z pamięcią tej samej firmy)?

PROSZĘ BARDZO O NIEPOMIJANIE W WĄTKU PYTAŃ, NA KTÓRE NIE UDZIELONO
ODPOWIEDZI.