W jaki sprzęt się pakować?

Autor: JaromirD <rydberg_at_q2.pl>
Data: Sun 30 Mar 2008 - 20:39:57 MET DST

Zamierzam zmienić leciwy już komputer na jakiś nowszy model. Na
początku wybrałem sobie 2 zestawy w cenie ok. 1350 zł:

1:
- Pentium Dual Core E2180
- płyta GigaByte GA-P35-D3R

2:
- Athlon 64 X2 BE-2350 45 W
- płyta MSI K9A2 CF-F

Reszta wspólna:

- karta graficzna GigaByte 8600GT chłodzona pasywnie
- dysk Samsung 320 GB 16 MB cache (seria HD321KL)
- nagrywarka dvd Pioneer DVR-215 SATA
- pamięc DDR2 2x1 GiB Goodram 800 MHz
+ obudowa

O moich potrzebach możecie wnioskować na podstawie wieku obecnego
komputera - 7 lat (!!!) - i jego zasobach: Athlon 2400+, 512 MiB RAM, GF
5200 Ultra i dysk 80 GiB na płycie Soltek SL-75KAV.
Raczej nie gram; w każdym razie nie w nowe tytuły. Używam Wine do
uruchamiania programów windowsowych i VirtualBoksa do uruchamiania Windows
(dla tych programów, które nie działają pod Wine) lub innych Linuksów a
Wine do programów. Dodatkowo amatorska obróbka zdjęć. Standardowo raczej
uruchamiam wiele programów jednocześnie niż jeden ale bardziej wymagający
(choć i to się zdarza).
Zależy mi przede wszystkim na cichej pracy/energooszczędności/wydajności.

Po przydługim wstępie pytania:

- czy jest jakaś różnica między 64-bitowością w wykonaniu AMD i Intela?
Wiem, że pod tym względem procesory te nie są ze sobą zgodne, ale może są
jeszcze jakieś inne różnice (któreś wykonanie lepsze)?
- VitrualBox obsługuje co prawda wspomaganie wirtualizacji (tak się to
nazywa?) ale domyślnie ta funkcja jest wyłączona z powodu niskiej
wydajności. Czy te procesory mają taką funkcję i czy warto w ogól zwracać
na nią uwagę?
- czy z punktu widzenia 64-bitowej wersji Linuksa ma jakieś znaczenie, czy
wybiorę AMD lub Intela (wiem oczywiście, że są osobne kompilacje na te
procesory)?
- Intel zaangażował się w projekt lesswatts.org. Czy ma to może jakieś
przełożenie na lepszą obsługę ACPI przez płyty z jego chipsetami?

Chyba tyle.

JD

--
W adresie jest "o" - nie "q".