Re: Limit częstotliwości CPU

Autor: komar <komar_at_125.cc>
Data: Thu 27 Mar 2008 - 10:48:37 MET

Paszczak pisze:
> Próbowałem znaleźć w sieci jakiś artykuł na temat zaprzestania wyścigu o
> coraz wyższe częstotliwości taktowania 'mainstreamowych' procesorów (urwało
> się przy 3 GHz z kawałkiem) i skierowania się w inną stronę (wielu rdzeni,
> itp.) - ciekawiło mnie, jakie były tego przyczyny (ograniczenia
> technologiczne? ekonomia?). Moglibyście podesłać jakiegoś linka?

Kiedyś na wykładach obiło mi się o uszy ;) że częstotliwością graniczną
taktowania jakiegokolwiek układu ziemskiego jest 30GHz (co do wartości
to głowy nie dam) ponieważ częstotliwości powyżej są zagłuszane przez
promieniowanie kosmiczne. Nie wiem ile w tym prawdy, wykład był o DVB-S
które chodzi na ~10-12GHz.