Re: Phenom na FSB 1800?

Autor: Adramelech <adresu_at_tu.nie.ma>
Data: Tue 25 Mar 2008 - 20:08:39 MET

Bzyk <bz-yk@gazeta.pl> Odpowiedz na news:fsap0f$enq$1@inews.gazeta.pl:

> Być może. Dopiero od niedawna zaczyna mnie to interesować właśnie z
> powodu chęci zmiany starego AMD 3k+. Nie zmienia to faktu, że według 95%
> testów (niby niezależnych) Phenom 9500 (2.2GHz) wypada gorzej od
> niedotaktowanego Core2Quad (2.4 puszczony na 2.2GHz) i zdecydowanie
> gorzej od porównywalnego cenowo wspomnianego C2Quad (ze standardową

Q6600 jest zdecydowanie droższy od P9500.
699zł vs 537zł.

> częstotliwością). Ba, nawet Athlon X2 wypada w niektórych testach
> lepiej... Tak więc już nie wiem czy raczej AMD czy raczej Intel...

Masz kase to intel, który spokojnie pójdzie na 3GHz, nie chcesz dużo wydać,
to Phenom.

> Skłaniam się raczej w kierunku AMD aczkolwiek przy podobnej cenie i
> zdecydowanie wyższych osiągach Intel wygląda lepiej.

Ja nie wiem czy ponad 160z roznicy to podobna cena...

> To częściowo prawda. Szukam sprzętu przyszłościowego. Z tą rozbudową to
> już niekoniecznie (chyba, że jakaś karta).

W AM2+ teoretycznie będziesz mógł dłużej wtykać nowe proce niż w 775.

> No to prosiłbym o jakieś sugestie: co na dzień dzisiejszy jest godne uwagi?

Wszystko zależy od kasy. AMD masz taniej, ale intel choć droższy jest
mocniejszy. Proporcjonalnie do ceny. No i intel żre mniej prądu, bo Phenomy
pod obciążenie biją Pentium D Extreme.

Pozdrawiam!

--
Piotr Sobolewski