Re: Phenom na FSB 1800?

Autor: PSYLO <psylo.wytnijto_at_o2.pl>
Data: Tue 25 Mar 2008 - 18:50:46 MET

Bzyk pisze:
> No to mam AMD XP 3000+ i nawet przejścia między scenami renderuje kilka
> sekund (te proste).

Nie zrozumieliśmy się :) Po pierwsze - chodziło mi o współczesne
procesory, a nie archaiczne Athlony XP. Po drugie - nie mówiłem w tym
akapicie o wydajności tylko wsparciu dla wirtualizacji.

> No ja się nie martwię overclockingiem. Po prostu mnie nie interesuje
> przyrost 10%

Przy współczesnych procesorach dzięki umiejętnemu O/C można uzyskać dużo
więcej procent wydajności.

> mocy przy zwiększonym zapotrzebowaniu na prąd i jakość
> chłodzenia i czasem zmianą napięć procesora, żeby w ogóle działał.

Tutaj się w 100% zgadzam. Szczerze mówiąc to mnie też już od kilku lat w
ogóle nie bawi O/C i w zupełności Cię rozumiem.

> Właśnie dlatego pytam o cztery rdzenie - teoretycznie (!) przyrost mocy
> jest zbliżony do 300% (a nie 99% w core2duo)

W specyficznych obliczeniach, które potrafią wykorzystać 4 rdzenie (dziś
to jeszcze nie standard) - przyrost wydajności jest faktycznie
zauważalny. Może nie 300% (a już na pewno nie 99% w przypadku C2D, chyba
że w naprawdę specjalistycznie dobranym zastosowaniu), ale sporo. Jeśli
przymierzasz się poważnie do 4 rdzeni to IMHO wstrzymaj się jeszcze i
zobacz co pokażą nowe Phenomy. W końcu te procesory to póki co jedyne
prawdziwe 4-rdzeniowce, co przy umiejętnym wykorzystaniu może się bardzo
korzystnie odbić na wydajności.

> No tak. Chodziło mi raczej o ogólną poradę w którą stronę się skierować:
> AMD czy Intel pod kątem zastosowań innych niż gry.

IMHO jeśli się nie pali - poczekać, jw. Jeśli to zaś pilna sprawa, to na
dziś lepszym wyborem jest w Twojej sytuacji platforma Intela.

--
_PSYLO_     |  http://www.cafepc.pl
GG:5563748  |  http://www.psylo.xin.pl