Komputer do zgrywania i obróbki video

Autor: Piotr \( Maximus \) <maximusNO_at_NO.kr.home.pl>
Data: Mon 24 Mar 2008 - 16:39:12 MET

Witam
Mam Asus GD1PRO, Celeron 2,8 GHz, 2 Gb RAM, SATA: 3x250 Gb + 1x400 Gb,
Radeon X1550, Karta TV VideoMate E800 na PCI-Express, XP Home, grafika
Radeon X1550, obudowa + zasilacz 400 W Chieftec.
Do zgrywania używam programu firmowego dołączonego do karty - CompPro DTV3

Próbowałem nagrywać 720x576 ( bitrate 1200, 1500 - nie jest tak istotna
wielkość pliku ) i niezależnie, czy jest to DivX ( 6.8 Codec - 1 Logical
CPU ), czy PAL DVD zawsze są problemyz dźwiękiem - w trakcie nagrywania
szarpie, zamknięcie wszystkich programów ( i minimalizacja programu CompPro
DTV3 ) trochę poprawia sytuację.

Czy zmiana procesora na inny typ, np Core Duo, Dual Core lub Quad coś
poprawi ? Dołożenie pamięci raczej nie wchodzi w grę, bo XP więcej nie
zobaczy, defragmetaryzacja dysku ( tylko że jest prawie pusty ) ? może
używać mniejszego dysku ?

Mam też drugi komputer Asus P5K-E/AP, 3 GHz Celeron, 2 Gb RAM, SATA 1x400Gb
+ 2x160Gb+2x250Gb, grafika GF8600GT 256 MB DDR3, XP PRO, obudowa + zasilacz
400 W Chieftec - niestety z niewiadomych przyczyn ten zestaw ma problemy z
uruchomieniem się, po włączeniu świeci się HDD LED i czarny ekran, po kilku
resetach i wył/wł komputera, startuje, ale pojawia się komunikat wymuszający
wejście do Biosu ( przez F2 ), komunikat ten w treści ma " Overlooking
failed" - wejście do biosu i wujście bez żadnej akcji powoduje już start XP,
dodam, że nie bawię się w żadne podkręcanie. Stawiam na pamięć, grafikę lub
płytę, bo procesor już wymieniałem i nic to nie dało.
Może z tym zestawem coś da się zrobić, bo chyba byłby lepszy, po przełożeniu
karty TV.

--
Pozdrawiam
Piotr