maX pisze:
>>> Niewiele było gier posiadających akcelerację sprzetową tylko dla glide
>>> (najczęściej po patchu dochodziła również akceleracja D3D lub OpenGL)
>>
>> Albo i nie chodziła.
>
> W sumie to nawet jak dochodziła, to i tak tylko pod Windows. Zaletą Glide
> było to że działał równiez pod Dosem
Bingo.
>>> A np. wymieniony AD i tak nie ruszy pod WinXP,
>>
>> A po co koniecznie musisz mieć XP?
>>
>
> Ja nie :) Ale _Maciek pewnie tak. Fakt że najlepiej w tym przypadku
> zainstalować (lub doinstalować na oddzielnej partycji) Win98. Wtedy nie ma
> problemów z niekompatybilnością starych gier z WinXP, oraz co istotne
> działają gry dosowe z emulowanym pod Win98 dźwiękiem (i Lanem, w razie
> potrzeby)
No właśnie.
>>> a pod dosem z kolei nie
>>> będzie miał dźwięku (chyba że __Maciek ma kartę muzyczną na ISA)
>>
>> Dlaczego niby ma nie mieć? Na mojej starszej płycie (MSI 6330) w BIOS w
>> ustawieniach wbudowanego dźwięku włącza się sprzętową emulację starego
>> SB - włącznie z ustawieniem "na sztywno" portu, IRQ i DMA.
>>
>
> A jestes pewien że działała ta emulacja ? Bo "dosówki" owszem z reguły
> zgłaszały że znalazły "Sound Blaster Pro or comptibile", ale w głośnikach
> nieraz cisza kompletna.
Może ktoś zapomniał ustawić mikser? ;)
>> Zresztą niby dlaczego SB PCI ma nie działać po DOSem? Ustawieniem
>> portów, przerwań i DMA zajmie się BIOS.
>
> Karty PCI mają z tym duże problemy pod dosem. Częściowo zostało to
> rozwiązane poprzez wprowadzenie złącza "SB_Link", ale to musiała mieć i
> płyta i karta.
Jak ostatnio się bawiłem, to działało.
Obecnie raczej odpalam pod xdosemu.
>> O, tu masz:
>> http://easymamecab.mameworld.net/html/snddosdr.htm
>>
>> Tak więc teoria, że SB PCI nie zadziała z DOSową grą to jakaś herezja...
>
> Jesteś pewnie że to zadziała na każdej konfiguracji ? Problem z kartami
> dźwiękowymi pod Dosem to znany i powszechny problem.
SOA #1 ;)
Received on Mon Mar 24 14:20:09 2008
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 24 Mar 2008 - 14:51:11 MET