Re: Uszkodzony czujnik obrotów wentylatora na płycie głównej

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sun 23 Mar 2008 - 12:23:14 MET

Dnia 19.3.2008, Reksio napisał(a):

> Na płycie MERCURY KOB KT266a FDSX jest czujnik obrotów wentylatora prosesora
> który nie pozwala komputerowi uruchomić się, jeżeli wiatrak się nie kręci.
> Czyli odpala na 2-3 sekundy, brak sygnału, płyta wyłącza się.
> Czujnik tej został najprawdopodobniej uszkodzony przez właściciela, podczas
> montowania regulatora obrotów kupionego na Allegro - o ile dobrze się
> dowiedziałem - to nastąpiło zwarcie plusa do linii sygnałowej.
> Czy ktoś naprawiał podobną usterkę?
> 1. nie ma (nie było) w BIOSie możliwości wyłączenia tej kontroli wentylatora
> 2. nie ma zworki na MB wyłączającej tą funkcję
> [...]

Szukałeś czy inni producenci robili płyty na tym samym PCB? Jeśli taką
znajdziesz jest duża szansa, że zadziała BIOS innego producenta i możliwe,
że będzie taką opcję (wyłączenia sprawdzania obrotów CPUFAN) posiadał. No
ale do przeprogramowania BIOSu będziesz potrzebował programator (lub inną
płytę) bo w tej nie przeprogramujesz.

Szukanie który z elementów jest uszkodzony i ewentualna wymiana IMO w
przypadku tej płyty jest całkowicie nieopłacalna. Płyty na tym chipsecie
do tego lepiej rozwiązane np. Shuttle są do kupienia np. na Allegro za
~10zł + koszt wysyłki.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/