Re: Jak zwiększyć zasięg ?

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Sat 22 Mar 2008 - 17:24:24 MET

Użytkownik "Norbert" <norbert.kaminski@gmail.USUNTO.com> napisał w
wiadomości news:frtrs1$cfs$2@mx1.internetia.pl...
> Witam.
> Otoz mam router Linksys WAG200G
> Jeden komputer podlaczony kablem.
> Drugi chcialem podlaczyc bezprzewodowo ale jest problem.
> W zestawie z routerem dostałem dongla USB.
> Niestety drugi komputer ktory chciałem podłączyć nim do sieci jest dwa
> piętra niżej przez grubą ściane i podłogi 2.
> Zasięg tam nie dociera z routera.

I nie dotrze. Podłogi są zwykle zbrojone i działają jak klatka Faradaya. Oba
pasma WiFi 2,4 i 5 GHz są przez podłogi silnie tłumione. Połączenie w innych
częstotliwościach będzie koszmarnie drogie, jedynym wyjściem jest kabel.
Weź też pod uwagę bardzo trafne uwagi Radka. Instalacji WiFi w tym samym
obszarze nie może być zbyt wiele.

> Jak wiadomo moj router nie ma wymiennych anten.
> Czy jest jakaś możliwość wzmocnienia sygnału tak by komputer dało się
> podłączyć do sieci?

Nie, wzmacnając nadmiernie sygnał łamiesz prawo.

> Moze są jakieś karty niedrogie Wifi ktore dały by rade?

Ethernet jest całkiem tani.