Re: FSB płyty głównej, FSB CPU, częstotliwość RAM i opóźnienia RAM

Autor: <nazwaniedostepna_at_gmail.com>
Data: Wed 19 Mar 2008 - 14:12:36 MET

> Pamięci, które oznaczasz "DDR2-1066" pracują z częstotliwością
> 533 MHz w trybie DDR. Krótko mówiąc, wystarczyłyby one proceso-
> rowi z FSB 533 MHz QDR, a takiego jeszcze jakiś czas nie będzie.
>
> W przypadku wymienionego procesora (FSB 266 MHz QDR) wystarczą
> pamięci 266 MHz DDR (które byś oznaczył "DDR2-533") w trybie
> dwukanałowym.
>
> Szybsze pamięci są potrzebne w zasadzie jedynie przy podkrę-
> caniu (i to modeli z wysokim FSB).

> Nijak. Im niższy, tym szybciej, ale nie jest on ani decydujący,
> ani nie ma wielkiego znaczenia, ani nie jest jedynym parametrem
> [...]

OK. Wydaje mi się że powoli zaczynam już rozumieć (a przynajmniej,
jeżeli nie rozumieć, to wiedzieć na które parametry należy zwracać
uwagę).
W każdym razie bardzo dziękuję za cierpliwe objaśnianie ..... i w
konsekwencji na oszczędzenie paru złotówek z mojego portfela.

z poważaniem / pozdrawiam
Paweł