FSB płyty głównej, FSB CPU, częstotliwość RAM i opóźnienia RAM

Autor: <nazwaniedostepna_at_gmail.com>
Data: Wed 19 Mar 2008 - 13:26:33 MET

Witam,

uprzejmie proszę o naukę, ponieważ czytam, czytam i czytam a każde
źródło (Chip kontra Next) opowiada co innego.

1. Czy istnieje jakaś reguła powiązania między FSB płyty głównej, FSB
procesora a częstotliwość RAM zapewniająca maksymalizację wydajności
- dotychczas wydawało mi się (ale z ww. gazet wynika że jestem w
błędzie) że wystarczy dobrać płytę, cpu i ram o takim samym fsb (np.
1066) aby mieć maksimum wydajności - nigdy nie dobierałem
"częstotliwości pamięci tak aby była dokładnie 2x większa od FSB" ?

2. Czy wydajniejszy będzie zestaw C2D z FSB 800, płyta z FSB 800 i
DDR2-800 z CL4 czy też C2D z FSB 1066, płyta z FSB 1066 i DDR2-1066 z
CL6 ?

3. Jak optymalizacyjnej dobierać takie zestawy (w przypadku Intela) ?
Jak obliczać ich wydajność ?

dziękuję / pozdrawiam
Paweł