Re: Kontroler ATA/100 na PCI

Autor: Andrzej Lawa <alawa_news_at_lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Data: Tue 18 Mar 2008 - 03:31:25 MET

==PiNo== pisze:
> Witam,
> Jak, w dość już leciwym sprzęcie, zainstalować kartę PCI kontrolera dysków
> ATA/100 ale tak aby nie było konieczne reinstalowanie całego systemu od
> początku? W tej chwili jest dysk ATA/100 pracujący na kontrolerze ATA/33 (z
> płyty głównej), a gdy przełączam dysk do kontrolera to system wogóle nie
> startuje z niego mimo, że kontroler wykrywa go na kanale Primary-Master.
> Może trzeba coś wcześniej ustawić w Windows-ie (XP)? Oczywiście sterowniki
> są do niego zainstalowane z płytki dostarczonej wraz z tym kontrolerem.

Tylko nie startuje z jakim komunikatem? Bo może BIOS tego kontrolera nie
obsługuje startowania albo wingroza się obraziła za to, jej dysk
startowy jest widoczny jako inne urządzenie.

Jeśli to drugie, to trzeba będzie ponaprawiać (kiedyś miałem to samo i
prościej było wypalić płytkę startującą, która potem odpalała windows z
dysku; co swoją szosą naprawiłoby także ten pierwszy problem ;) ).