pomoc w wyborze monitorów

Autor: Marek Hobler, 'neutrinus' <marek_at_o2.bezsmiecia.pl>
Data: Sun 16 Mar 2008 - 13:31:49 MET

Hej,
Nadchodzi kres moich monitorów - zaczynają coraz bardziej się psuć.
Jednocześnie mam wrażenie, że karta graficzna nie daje rady (pojawiają się
różne artefakty itd) (może to być skutkiem tego, że kiedyś ją troche
przegrzałem..). Oczywiście gwarancja minęła dawno. Czas kupić nowe.

Potrzebuje 3x monitor LCD ~22" i karty graficzne do tego.

Mam płyte 2 x PCI-E z obsługą SLI. Komputera używam głównie do statycznego
contentu - klepanie kodu, administracja, www. Praktycznie żadnych gier,
czasem jakiś film. Moje obecne 5 letnie monitory TN mi nie przeszkadzały
jeżeli chodzi o smużenie. Całość ma działać pod Linuksem. W przypadku kart
graficznych wolałbym chłodzone pasywnie(ciszej...) (w obudowie mam duzy
wiatrak dmuchający na PCI-E, więc ruch powietrza byłby..

Po moich wstępnych oględzinach na rynku wyszło mi, że:
- matryce TN/TN+ sÄ… tanie a dla mnie wystarczajÄ…ce

- warto kupić nvidie (bo nie sprawia większych problemów z linuksem)

- można by wykorzystywać posiadanie płyty z SLI i kupić 2 identyczne karty
graficzne z SLI i je połączyć ze sobą mostkiem (ktoś wie, jak to działa
pod linuksem?)

- warto by kupić karty graficzne z dwoma złączami DVi - 3 monitory do 2
kart graficznch.

- globalnie nie obchodzi mnie wydajność kart graficznych ( mam w tej
chwili GeForce 6200 TurboCache i jestem z niej zadowolony), byle były w
stanie udzwignąć natywne rozdzielczości ekranów :)

- ponieważ wszystkie monitory będą obok siebie, zależałoby mi na tym, żeby
nie miały zbyt szerokich ramek (chociaz teraz mam 2,5cm i jest dobrze..)

- wolałbym nie mieć głośników w monitorach (są mi zupełnie nie potrzebne)

- sterowanie monitorami przez guiki, poprzez soft odpada

- jakby był tuner Tv wbudowany, to nie byłoby bardzo źle, ale nie sądze,
żeby w tej klasie cenowej coś się znalazło...

Moje priorytety:
-jakość obrazu
-cena Smile
-gwarancja