Re: Róznice pomiędzy dyskami twardymi -Samsung 250GB

Autor: chemik333 <_at_>
Data: Sat 15 Mar 2008 - 00:24:51 MET

spuk wrote:
> Ciekawe. W kilku polskich sklepach zaliczają go do serii
> T166, gdzie są talerze 167 GB i w opisie mają ilość talerzy
> 2. Takie źródło informacji oczywiście niczego nie przesądza,
> szkoda że na polskiej stronie Samsunga nie ma takiego dysku,
> bo tam akurat przy pozostałych podają ilość talerzy.

w samsungu kazdy dysk masz opisany jakos... np na 2,5" najczesciej masz M60
lub M40(s) co oznacza technologie talerzy. 3,5" najczesciej opisane byly
kiedys np. P80, potem P120, P133 (glownie pata), oraz S120, S133, S166 no i
obecnie S250. Wszystko to sa pojemnosci jednego taleza czyli ogolnie
technologia wykonania. Wyjatek to P/S120 ktory tak na prawde jest
technologia 125GB :)

Powiem tak... mam ten drugi - wolniejszy dysk 250GB. Wolny nie jest, max
zapis / odczyt na poczatku dysku to okolo 72MB/s (realny) spadajacy na koncu
do 40MB/s. Jednak juz drugi moj dysk w nowszej technologii S166 (320GB) jest
od niego szybszy - max dla niego to okolo 81MB/s spadajacy tez co prawda do
40MB/s ale dla wartosci koncowej 320GB. Na 250 ma jeszcze okolo 55MB/s.
Z kolei ta 250 (technologia 125) w porownaniu do mojego trzeciego dysku
300GB (technologia 133GB/talerz) wypada jednak sporo lepiej. 300 zaczyna na
61 MB/s a konczy na okolicach 30MB/s... czemu tak jest to nie wiem...
widocznie liczy sie tam cos jeszcze... Wszystko to sa dyski sata. Apropo
analogicznych modeli PATA roznice sa niezauwazalne. Mam identyczne
odpowiedniki dyskow 250 i 300 PATA i roznice miedzy ich wersjami a sata
siegaja max 0,5 MB/s. Jedyny minus to ze pata nie jest juz produkowana w
nowych technologiach talerzowych... a szkoda bo jednak przepustowosc pata
jest wieksza a i zauwazylem ze operacje na tych dyskach zawsze mniej
obciazaja procesor...
Mam troche tych dyskow to sobie potestowalem - a co mi tam :) uzywalem HD
Tach oraz sprawdzalem empirycznie kopiowanie w total commanderze.

--
chemik333