Re: Róznice pomiędzy dyskami twardymi -Samsung 250GB

Autor: chemik333 <_at_>
Data: Fri 14 Mar 2008 - 18:54:23 MET

Norbert wrote:
> A nie jest moze tak, ze gdy dysk ma dwa talerze to zapis i odczyt
> "jedzie" rownoczesnie na oba talerze? I wtedy odczyt bylby szybszy,
> bo czytalby dwoma glowicami naraz, a nie jedna (przy dysku z jednym
> talerzem).
> Nie wiem czy tak jest, pytam tylko, bo to logiczne by bylo.

Tez mi sie tak kiedys wydawalo, ale ktos juz tlumaczyl (chyba na tej grupie)
jakos z pol roku temu czemu tak nie jest. Poszukaj w archiwum. Pamietam ze
wniosek z tego byl taki ze tu przyspiesza wszystko (w jednotalerzowym) z
powodu gestszego zapisu - jeden obrot taleza odczytuje / zapisuje wiecej
danych. Tam tez byla chyba opisana koncepcja zapisu naprzemiennie na dwoch
talerzach - ale jakos sie to w praktyce skomplikowane okazalo, czy drogie...
juz nie pamietam...

--
chemik333