Re: Boxowy radiator AMD - jakość?

Autor: Walery Pierdziszewski <sadf_at_lsdf.ss>
Data: Fri 14 Mar 2008 - 13:32:57 MET

Radosław Sokół napisał:

> A dlaczego interesuje Cię akurat radiator, a nie na przykład
> wentylator na nim? :)

A bo wentylator teoretycznie można zmienić w minutę
przykręcając inny. Chociaż teraz patrzę, że to jest 60mm i
raczej żadnego ciekawego zamiennika i tak bym nie dostał.
Przy wymianie całego coolera to już trzeba usunąć jakoś
resztki tej pasty, nałożyc nową. Wyczytałem gdzies kieydś,
że to już nie to samo i liczy się pierwsze nałożenie na
dziewiczą, niczym nie zaklejoną powierzchnię procesora :)

> Te wentylatory podlegają automatycznej regulacji (jeżeli
> płyta ma taką funkcję, a mieć powinna) i są raczej ciche.
> Głośne są tylko w przypadku procesorów z TDP 95 W. Dlatego
> polecam serie 65 W :)

Procesor to Brisbane więc powinno być ok. Rzecz w tym, że ja
jestem przyzwyczajony do wentylatora, który schodził w idle
i C&Q do jakichś 700-800rpm, co czyniło go niesłyszalnym.
Ale to był socket754, cooler to chyba AC silencer z
czujnikiem temperatury, nie produkowany i chyba nie pasujący
do AM2. Liczę na to że obecny procesor w idle nie będzie
dużo bardziej się grzał niż te starsze athlony
jednordzeniowe, jednak nie sądzę żeby boxowy wentylatorek
potrafił zejść odpowiednio nisko z obrotami dzięki pwm. Cóż,
chyba go jednak założę i się przekonam, z dotychczasowych
wypowiedzi wynika, że nie powinno być tragicznie.