eSata - opinie/Kieszeń IEEE1394B

Autor: hefal <hefalumpikWYTNIJ_at_TOo2.pl>
Data: Fri 14 Mar 2008 - 03:07:16 MET

Jakie opinie dotyczące stabilności, szybkości i niezawodności ma ten
interfejs?

Szukam czegoś, co zastąpiłoby niepewne i wolne USB. Firewire jest
u mnie używane priorytetowo do pracy i dla własnego spokoju żadnego
innego urządzenia nie podepnę ;) Dlatego moja uwaga kieruje się
w stronę eSata - jednak niewiele wiem na temat jej niezawodności.
USB z dyskiem potrafi się "przywiesić" na chwilę - a czy eSata
będzie działała jak wewnętrzny dysk? Czy transfery rzędu 1,5Gbps
są realne (w sumie wystarczą mi na poziomie IEE1394B - czyli dwa
razy mniejsze)? Czy obciąża kompa albo w jakikolwiek sposób obniża
wydajność (kompa lub odczytu/zapisu na dysk)?

I żeby jasne było - chodzi mi o konkretne rozwiązania na PCMCIA
dostępne na PL rynku (a wcale dużego wyboru nie ma). W
laptopie nie mam eSata, więc dokupiłbym kartę (szkoda, że nie
ma comba eSata+USB2.0 lub FW) oraz kieszeń z zestawem
złącz USB2.0/IEEE1394B/eSata.

I tu kolejne pytanie - jakieś doświadczenia z Firewire
800 w kieszeniach? Działa z pełną prędkością? Czy dodatkowe porty
na PCMCIA będą w jakikolwiek sposób wpływać na pracę portów
wewnętrznych w laptopie?

Z góry dzięki za wszelką pomoc i wskazuwki.

ZDrawim.