Re: Limit częstotliwości CPU

Autor: Paszczak <szczapak_at_huga.pl>
Data: Thu 13 Mar 2008 - 22:15:03 MET

"Pawel \"O'Pajak\"" <opajak1@gazeta.pl> wrote:
> nizszych f nie byly tak dokuczliwe. 45nm jest wprawdzie jakims krokiem
> naprzod, ale to juz IMHO granica.

No i właśnie szukam informacji, dlaczego to jest granica. Mniej
skomplikowane układy cyfrowe, wprawdzie z GaAs, chodzące na kilkudziesięciu
GHz są produkowane seryjnie, więc ciekawi mnie, dlaczego postawiono na
wielordzeniowość, zamiast wyciskać coś więcej z krzemu. Atom krzemu ma
średnicę 0,1 nm, więc ciągle jeszcze mówimy o ścieżkach szerokości kilkuset
atomów. A poza tym 3 GHz to fala długości 10 cm.

Stąd ciekawiło mnie, czy są gdzieś w sieci artykuły, które by jakoś
kompleksowo traktowały ten temat.

P.