Re: Tworzenie miniPC - jak podejść?

Autor: Lukasz Sczygiel <ptokiWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 13 Mar 2008 - 18:42:31 MET

> A no właśnie jak konfigurować system by nie zarznąć szybko karty? karty
> 2GB CF nie są jakieś koszmarnie drogie.

Wyciac logi systemowe, wyciac maks uslug, swap zalozyc w ramdysku (sterownik
ramdrive.sys czy jakos tak, pamietam ze w 98 mi dzialo ale skads tam musialem
sterownik sobie zhakowac dawno bylo malo pamietam),
tmp-y wszelkie tez w ramdysku, uzyc ntfs-a on ma linki takie jak w linuxie ale
trzeba do tego dodatkowego softu (junction point) to pozwoli tak linkowac.
Poobserwowac programy jak gryzmola po dysku i jak sie da to linkowac to na
pendraka jakiegos malego (jak pendrak 32MB padnie to za 5 zl kupic nastepny) bo
czysty tmp jakiegos programu to mozliwa utrata ustawien itp.
Przeniesc rejestr i jego hives (trza poczytac) na pendraka bo to bedzie gesto
zapisywane. Przy starcie systemu kopiowac z pedraka te pliki gdzies na bok bo
jak pendrak padnie to rejest tez....

trudno bo trudno ale jakos to dzialac bedzie. Poza tym starasz sie zrobic mala
skrzynke zeby cicha byla i oszczedzasz na dysku a stac cie na wywalenie kasy na
cf-a aby za pol roku - rok kupic nowy?
Rozwaz kupno malego dysku laptokowego one sa wolniejobrotowe i cichsze i mniej
pradu zra. jakies 8-20GB kupisz za grosze na pazegro.

Moze lepiej jakiegos laptoka gdzies wcisnac? Ja mam fs b2145 (czy jakos tak,
taki maly 10calowy) z allegro i wiatraczek mi sie w nim wlacza jak wychodze z
gry 3d :) dysku nie slychac wcale, ma sieciowke usb, modem, pcmcia, procek pIII
600 256MB ram i kosztowal 800zl. Jak poszukasz to podobne z celeronem znajdziesz
za 400. Jak cie oczekiwania przerosna to rozwaz kupno laptoczka :).

Pewnie na grupie windowsowej cos wiecej poradza. Moze jakas wersja live cd
windowsowego byla by do zamontowania na cf?
Poza tym sugeruje linuxa jesli sie da i sie lubi :)

> O sys to pewni na grupie winnt poszukam. Jeszcze nie jedno po głowie
> chodzi.
> czy dysk można zamontować elektroniką do góry?
Mozna ale cholera wie jak dlugo pozyje.
Wiem ze mozna montowac na stojaco lub lezaco. zamontowanie elektronika do gory
niewiele zmienia poniewaz pieplo nie dostaje sie na gorna pokrywe bezposrednio a
zawsze "przez boki" czyli obrocenie do gory elektronika nic nie zmienia.

--
Lukasz Sczygiel