M2N-VM HDMI + AMD 64 X2 4400+ 2GB DDR2 800 czy to ma sens ?

Autor: <etet_at_tenbit.pl>
Data: Mon 10 Mar 2008 - 10:52:34 MET

Dzien dobry

Czy cos takiego ASUS M2N-VM HDMI + AMD 64 X2 4400+ 2GB DDR2 800 GW
(konkretnie aukcja http://allegro.pl/item325522207_asus_m2n_vm_hdmi_amd_64_x2_4400_2gb_ddr2_800_gw.html)
oplaca sie kupic ? Przegladam cenniki i wychodzi, ze za czesci dalbym
sporo wiecej niz tu za caly zestaw ale moze jest jakis haczyk ? Na
przyklad najbardziej szmelcowata plyta jaka mozna sobie wyobrazic.

Zalezy mi zeby plyta byla w miare dobra (teraz mam asrocka i wkurza
mnie troche), musi byc grafika z DVI no i ma byc cicho wiec jak
najmniej wentylatorow. Dysk i nagrywarke mam rownolegle wiec musi byc
zwykly port ATA. Wiecej wymagan chyba nie mam.

W gry prawie nie gram ale pewnie przez kilka dni bedzie chcial
sprobowac wlaczyc cos nowszego niz 10 lat. Czy ta karta graficzna
(opisana jako Zintegrowana karta graficzna GF 7050 Series 256MB
Shader model 3.0 DX 9.0) sie do czegos nadaje ? A moze jednak brac
plyte bez grafiki i najtansza grafike pci express z dvi ? Zadnych vist
z aero tez nie planuje.

Czy zasilacz Fortron 350 MDN wystarczy mi do tego zestawu ?

Czy boxowe wentylatory z tego AMD sa w miare ciche ? Teraz mam arctica
ktory przez 98% czasu jest bezglosny i tylko czasami troche zaczyna
buczec i szumiec. Jest szansa, ze bedzie podobnie czy nastawiac sie od
razu na kupno nowego arctica ?

Ogladalem troche testow ale nie moge znalezc takiego ktory obejmowalby
zarowno tego athlona jak i celerona d 2600 ktorego teraz mam. Czy ktos
wie jakiej roznicy wydajnosci mozna sie spodziewac zakladajac, ze
programy nie korzystaja z 64 bit ani z drugiego rdzenia ? Czy cool and
quiet dziala na tyle sprawnie, ze komputer przy slabym obciazeniu
bedzie zimniejszy i mniej energochlonny niz ten celeron d ?