Nośniki DVD, Parę przykladów i pytań

Autor: Gil <gilboaWYTNIJTO_at_vp.pl>
Data: Sun 09 Mar 2008 - 21:52:23 MET

Z ciekawości zrobilem sobie zestawienie Identyfikatora Producenta nośnika z
plytek, które mam. Jest sporo staroci. Czy nazwa nośnika coś mówi? Tzn wiem, że
powinna ale tylko po MCC i cenie można co&#339; wywnioskować.
Wychodzi oczywiście, że MCC04 powinno być lepsze niż MCC03 i MCC02
Jest trochę dziwnych marek bo kupowalem coś dla próby za granica.
W tańszych plytach chyba nic nie można wywnioskować. Oznaczenia zupelnie
przypadkowe.
Plytki zachowują się zupelnie podobnie. Najstarsze mają 4 lata. Wszystkie się
czytają ale najgorsze subiektywnie z tego są TEAC 8x. Tzn. najgorzej się
wczytywaly w DVD stacjonarnym.
Mam większość (-) bo mój stary odtwarzacz je lepiej czytal. Nowemu wszystko jedno.
Może dodacie coś do tabelki i coś polecicie.

GPT Gold 18x(-) - MCC03RG20
Verbatim 16x(-) - MCC03RG20
Sky Pro 8x(-) - MCC02RG20
Verbatim 16x(+) - MCC004
Teac 8X(-) - MCC003
Nashua 16x (-) - Daxon 16S
BenQ 8x (+) - Daxon AZ2
Frog 8x(-) - TYG02
MediaStore 8x(+)- VDSPMSAB001
LG 8x (-) - LGE08
Esperanza 4x(-) - AML001
King Digital 4x(-) MEDIAID001
SilverLine 8x(-) INFOMEDIAR20
Liteon 4x(-) RITEKG04
BenQ 2x(-) SONY
(moje ulubione, nagrane prawie 5 lat temu na Liteon max4x z max prędkością dla
tych plyt 2x. Super do dziś się czytają w komputerze i wszelkich DVD)

DL
Intenso 2,4(+) - RITEKD01
Vanguard2,4(+) - RITEKD01

DL mam od 3 lat i dobrze się czytają. Później już nie korzystalem z nośnika DL
bo bylo za drogo. No i wniosek, czy wbrew temu co się teraz mówi - nie lepiej
wypalać powolutku 2x albo 4x.
Pozdrawiam