Re: EFI nastepca BIOSu - jak to z tym jest?

Autor: Michal <fred4u_at_wywalto.wp.pl>
Data: Sun 09 Mar 2008 - 21:34:12 MET

> Pokaz mi kompa, w ktorym zastapiles BIOS boot loaderem i ten komp DZIALA
> to Ci pomnik postawie...

Myślę że :: mówił, że TEORETYCZNIE mogłoby być to możliwe. BIOS ma trzy
podstawowe funkcje: skonfigurowanie hardware'u (to można sobie wyobrazić
oddzielną aplikacją ładowaną z pamięci masowej), zapewnienie
podstawowych funkcji dla systemów operacyjnych (typu obsługa dysków,
wyświeltania itp. - nie wykorzystywane praktycznie przez współczesne
systemy operacyjne) i ładowanie systemu operacyjnego (boot loading). W
związku z tym, zgadzam się z :: że możnaby pozbyć się BIOSu, jego kod
zastąpić procedurą ładowania i uruchamiania bootsectora i NOWOCZESNY
system powinien na tym działać. Co do systemów microsoftowych, pewności
nie ma :)

Pozdr.,
Michał