Re: EFI nastepca BIOSu - jak to z tym jest?

Autor: PSYLO <psylo.wytnijto_at_o2.pl>
Data: Sun 09 Mar 2008 - 17:58:41 MET

Paweł pisze:
> Z innych informacji wynika, ze EFI moze
> utrudniac wykorzystanie programow opensorce'owych

Niby na jakiej podstawie? Czym się wg Ciebie różnią programy
opensource'owe od komercyjnych, poza oczywiście samą licencją?
Nie mam zbyt wielu informacji odnośnie funkcjonowania EFI, ale powyższe
stwierdzenie pachnie mi typową dziennikarską bzdurą. Jeśli się mylę to
niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu, chętnie się czegoś nowego dowiem na
ten temat.

> i zmniejsza mozliwosc
> kompleksowej kontroli uzytkownika nad posiadanymi komponentami sprzetowymi

To z kolei zabrzmiało bardzo politycznie - mądre słowa, a ciężko
cokolwiek z tego zrozumieć.

> ( tzn moze utrudniac konfigurowanie funkcji sprzetowych)

Czyli na przykład?

> Czy sa juz na rynku plyty glowne majace "nastepce BIOSu" i czy sa to
> ewentualnie dopiero prototypy, czy juz w pelni uksztaltowane

Prototypy nie są sprzedawane tylko trzymane (nieraz w tajemnicy) w
ośrodkach badawczo-projektowych producentów. Do sprzedaży trafiają tylko
ukończone, działające produkty.

Z tego co mi wiadomo, to MSI zaprezentowało już płyty główne
wykorzystujące EFI. Po więcej informacji odsyłam do Google wg frazy: MSI
EFINITY.

--
_PSYLO_     |  http://www.cafepc.pl
GG:5563748  |  http://www.psylo.xin.pl