Re: pobór mocy - mój teścik :)

Autor: Darek <darek1980(ciach)_at_op.pl>
Data: Sat 08 Mar 2008 - 12:49:52 MET

> można porównać ze wskazaniem licznika energii (tym wg ktorego płacimy za
> prund) czy mniej więcej się zgadza, ja mam miernik gniazdkowy za 50zł i w
> kilkugodzinnym teœcie komputera odchyłka miesciła się w 5%

Domowy licznik energii elektrycznej też nie jest zbyt dobrym przyrzšdem
pomiarowym dla odkształconych przebiegów.
Może zbyt uczepiłem się harmonicznych i nie majš one aż tak wielkiego wpływu
na wykonany pomiar ale nie ma z czego się cieszyć myœlšc, że jak miernik i
licznik zmierzyły mniej niż faktycznie pobrałem to mniej zapłacę za energię.
Otóż przy dzisiejszej powszechnoœci komputerów praktycznie za całš
niezmierzonš przez licznik i uœrednionš dla wszystkich odbiorców energię
płacimy w opłacie zmiennej za przesył :(

Pozdrawiam
Darek