Re: Urzadzenia wielofunkcyjne?????

Autor: Netx <user72cut-it-out_at_go2.pl>
Data: Fri 07 Mar 2008 - 22:47:12 MET

Użytkownik napisał:
>Witam grupowiczów, mam prosbe czy mogli byscie mi polecic urzadzenie
>wielofunkcyjne(drukarka +skaner) w miare tanie, dobre i tanie w
>ekspoatacji, myslalem o firmie Epson ale nie wiem czy to dobry wybor,
>prosze o rade, dzieki, pozdrawiam

Mogę polecić HP PSC 1510, z tym że jest już trudny do dostania (to model
sprzed kilku lat). Na podstawiem moich doświadczeń (około 100 stron
miesięcznie) mogę
powiedzieć że ta drukarka ma takie zalety:
- proste napełnianie kartridża czarnego (przez specjalny "klips")
- jeden kartridż daje się napełnić około 8-15 razy (koszt tuszu około 2-3 zł
/
napełnienie - polecam tusze Oliser)
- łatwo dostać tusze do napełniania i akcesoria na Allegro
- głowica drukująca jest w kartridżu, przez co nawet jak się zapcha, to
można łatwo wymontować kartrdż i zanurzyć głowicę w płynie udrażniającym.
- duża wytrzymałość urządzenia (jeszcze nie była w serwisie po kilku latach
wydruków i skanowania)
- rozpoznawana bez problemu pod Suse Linux. Pod Windows są sterowniki
producenta.

Wcześniej miałem dwa Epsony - ładniej (od HP PSC 1510) drukowały w kolorach,
ale jak się zapchała
głowica (wbudowana na stałe) to klops. Nie udało mi się też wtedy znaleźć
tanich zamienników tuszy.

Wady:
- czasem wciąga kilka kartek na raz zamiast jednej
- napełnianie tuszów kolorowych wymaga wbijania się strzykawką z igła w
kartridż
- jakość wydruków zdjęć na zwykłym papierze na regenerowany kartridżu
kolorowym nie powala (ale nie jest tragicznie)

Ogólnie polecam. Jeśli PSC 1510 nie da się kupić to polecam zakup innego
urządzenia z głowicami w kartridżu. Drukarki z głowicami "wbudowanymi" w
drukarkę jak się zapchają to stwarzają problemy - często nie udaje się ich
odetkać automatycznie z oprogramowania drukarki a kolejne próby zurzywają
duże ilości atramemntu.

Pozdrawiam,
Marek