Re: wi-fi - jakie

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Wed 05 Mar 2008 - 22:21:37 MET

MarcinCz <temp122@gazeta.pl_wytnij_to> wrote:

> Wiesz już przeszło dwa lata mam Linksys WAG354G i kurcze nie mam z nim
> problemów... Ale ja dziecko szczęścia jestem, więc to może być to :)

            A masz chocby tak prosta, prawie prymitywna funkcje, a przy tym dosc
skuteczna jak przypisanie prirytetow na stale do konkretnego portu w
switchu? Bo z tych modemorouterow Linksytsa ktore widzialem mialy ta prosta
funkcje wycieta w porowaniu ze starymi WRT54xx - nie wiadomo dlaczego.
O mozliwosci wgrania alterantywnego softu o mozliwosciach tomato nie
wspomne. Nie mowie ze WAGi to dno i wiesza sie 2x dzienie - moj AG tez jest
stabilny + ma czuly modem i to wszystko co mozna o nim dobrego powiedziec.
Problemy zaczynaja sie jesli chcesz od urzadzenia cos wiecej niz "80%
gospodyn domowych z Gdanska" - przy wiekszym ruchu i liczbie komputerow.
Bo linksysowe QoS w domowych routerkach to jest jakis zart - jedynie udaje
ze dziala. Producent nie chce robic konkurencji Cisco wiec to sa zabawki i
jesli nie ma alternatywnego softu to juz wspomniane Tplinki wypadaja lepiej
jesli chodzi o funkcjonalnosc, o stosunku cena/moziwosci nie wspomne.
Przynajmniej robi tor radiowy na Atherosie, a nie od producenta chipsetow
do switchy ;)

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl