Re: RAM a WinXP 32bit-dylemat

Autor: Ormianin <ormianin_at_ciach.epf.pl>
Data: Wed 05 Mar 2008 - 10:57:14 MET

Tue, 4 Mar 2008 21:43:49 +0100, na pl.comp.pecet, Jacek napisał(a):

> Tak sobie mysle, po sledzeniu ostatnich tu dyskusji na temat pamieci RAM jak
> postapic w rozbudowywaniu pamieci RAM.
> Zakladajac korzystanie z WinXP 32bit, ktory widzi tylko ok. 3,2 GB pamieci
> przy obsadzie 4GB na plycie obslugujacej Dual Channel/4 banki/ , jawia sie
> nastepujace mozliwosci :
> 1. 4x1GB=4GB - rozwiazanie najdrozsze a takze strata ok. 0,8GB pamieci
> 2. 2x1MB + 2x512MB - rozwiazanie tansze
> 3. 2x1GB + 1x1GB - wielkosc jak w 2
> Czy dla rozwiazan w pktach 2 i 3 sa jakies przeciwwskazania?
> Bylbym wdzieczny za opinie bardziej doswiadczonych sprzetowiczow.
> [...]

Opcja druga jest lepsza, poniewaz masz dual chanel, z tym ze do swobodnej
pracy z windowsem XP wystarcza w zupelnosci 1 GB, a dla tych co graja to 2
GB, powyzej nie ma jakiejs roznicy w wydajnosci, system chyba zadko kiedy
wykorzystuje wiecej niz 1,5 GB - przynajmniej u mnie tak jest, nawet z
wielkimi plikami graficznymi woli uzywac swapa... widocznie taka jego uroda