Czy to jest problem sprzętowy czy programowy?

Autor: Netx <user72cut-it-out_at_go2.pl>
Data: Tue 04 Mar 2008 - 19:59:03 MET

Od kilku dni mam płytę Gigabyte: GA-EX38-DS4. System Vista Premium Box.
Wszystko ładnie bryka poza jednym problemem, który chciałbym rozwiązać,
albo zgłosić do Gigabyte albo do Microsoftu (mam jeszcze support bo jestem
świeżo po instalacji):
Problem jest następujący:
Po przejściu komputera w stan "uśpienia" (sądzę że to jest stan "S3" Acpi),
kiedy wybudzam komputer to rozlega się nieprzyjemne bzyczenie z PC-speaker,
które trwa jakieś 2 sekundy.
Jak zaobserwowałem odbywa się to w ten sposób że przy wybudzaniu:
- komputer startuje
- rusza wiatrak CPU
- następnie po sekundzie wiatrak się zatrzymuje i zaczyna bzyczeć PC-speaker
- następnie po około 1-2s wiatrak CPU rusza i PC-Speaker przestaje bzyczeć
- dalej wszystko OK.
I teraz chciałbym się pozbyć tego przeszywającego bzyczenia przez PC-Speaker
przy wybudzaniu. Na próbę wyłączyłem w BIOS "CPU fan fail warning" - to
wtedy bzyczenia nie ma przy wybudzaniu, ale nie odpowiada mi praca bez
ostrzeżenia o niedziałającym wiatraku.

Czy opisany problem da się jakoś rozwiązać, albo czy jest to wina płyty
głównej czy systemu Vista (bo nie wiem gdzie zgłosić) ? Jeśli to ma
znaczenie to w BIOS mam: "ACPI Suspend Type: S3(STR)".

Ciekaw jestem czy w innych konfiguracjach sprzętowych problem nie występuje
(przy włączonym ostrzeżeniu w BIOS: "CPU Fan Fail Warning") ?

Pozdrawiam,
Marek