Re: plyta widzi ddr2 800 jako 667

Autor: Q <no_at_spam.pl>
Data: Tue 04 Mar 2008 - 09:55:03 MET

> Nie ma procesor贸w z takim FSB. M贸wisz o 200 MHz QDR. Taki
> procesor wymaga (w celu uzyskania optymalnej wydajno艣ci)
> pami臋ci 200 MHz DDR dual-channel albo 400 MHz DDR single-
> channel.

fakt - na stronach sklepow nie pisza, ze to MHz tylko FSB 800 (bez MHz);
czyli ddr2 800 chodza na 400 MHz?
cos kiedys mi sie to obilo o uszy, ale juz "pozapominalem" :)

> Poza tym piszesz, 偶e pami臋膰 jest 400 MHz DDR 5-6-6. Dlaczego
> zatem kawa艂ek dalej piszesz "widzi ja jako ddr2 800 5-5-5
> i system nie dziala stabilnie" z takim spokojem? Czy po
> wyd艂u偶eniu timing贸w (r臋cznie w BIOSie) do 5-6-6 komputer
> dzia艂a ju偶 stabilnie?

w biosie tej plyty moge zmienic tylko taktowanie procesroa i pamieci;

domyslnie pamiec wykrywa na 667 5-5-5 i daje jej 1.840 V;
wg. sklepu / producenta / naklejki jest to 2GB DDR2 800 5-6-6
(niby na 1.8 V, i chyba nie jest przystosowana do wyzszych napiec);

kiedy w biosie recznie wpisze ze ta pamiec ma dzialac na 800 a nie na 667
(nie ma tam zadnych innych opcji jak zmiana napiecia czy opoznien!),
to system nadal daje jej 1.84 V i przypisuje jej opoznienia 5-5-5 (a nie
5-6-6);

odpale memtesta na pare godzin i jak nie pokaze bledow,
to skupie sie na plycie glownej - moze cos z windowsem xp, ze sterownikami
jest;
/zintegrowana karta graficzna czasami pokazuje jakies artefakty (na vga);