Re: Przełącznik KVM - monitor

Autor: dziobu <kpawelXXX_at_XXXkr.onet.pl>
Data: Tue 04 Mar 2008 - 03:17:31 MET

Dnia 3/3/2008 3:06 PM, Użytkownik Radosław Sokół napisał:

> Jeżeli chodzi Ci o to, że podłączasz do KVMa wyprowadzenia
> PS/2 klawiatury/myszy tych dwóch komputerów, ale do samego
> KVMa nie podłączasz tychże urządzeń, to *powinno* to działać,
> ale głowy nie dam, bo nie testowałem.

Sprawdziłem. D-Link nie przełaczy na drugi komputer jak któryś z PSów
nie jest podłaczony. Więc PS'y trzeba podpiąć (wystarczy po jednym na
komputer). Działa bez podpinania fizycznej klawiatury i myszki.

> Swoją drogą, dlaczego nie chcesz współdzielić klawiatury/
> myszy? To naprawdę wygodne i zapobiega pomyłkom w stylu
> "wyświetla się obraz z maszyny B a stukam uparcie na klawia-
> turze komputera A i zastanawiam się, czemu nic się nie dzie-
> je".

Komputer 1 to laptop; komputer 2 to moje całkiem stare pudło. Pudło
sobie działa i np film kompresuje, czy też służy za telewizor (karta
TV). Za to monitor jest albo tym telewizorem i sobie działa niezależnie,
albo rozszerzeniem pulpitu w laptopie (DualView). Tutaj zamiana
klawiatury po prostu nie ma sensu.

Pomijam już to że że myszke i klawiature mam na USB, a doświadczalnie
sprawdziłem że w tym konkretnym przypadku podpinianie czegokolwiek
innego niż pasywna przedłużka sprawia problemy z klawiaturą (G15;
wszstkie urządzenia mam poprzez huby, oprócz klawiatury którą podpiąłem
bezpośrednio do komptera).

--
Pozdrawiam
Paweł Konarski