Re: Czytnik kodów kreskowych

Autor: Michał Pysz <pysz.michal_at_wp.pl>
Data: Mon 03 Mar 2008 - 20:24:48 MET

***Einstein*** pisze:
> Witam ponownie
> Czy ktoś z Was miał do czynienie z oprogramowaniem firmy VULCAN a dokładnie
> z programem MOL Optivum. Nie będę się rozpisywał odnośnie samego programu -
> krótko obsługa biblioteki szkolnej, ma on współpracować z czytnikiem kodów
> kreskowych. I teraz pytanko firma oferuje czytniki: Czytnik ręczny CCD w
> cenie 680PLN jak i Czytnik ręczny laserowy za 790 PLN, niestety jak dla mnie
> wszystko to jest "no name" i w strasznie wysokich cenach, czy mogę
> zastosować np. inny czytnik. Przeglądałem sobie cenniki i znalazłem: Czytnik
> [...]

Generalnie: zależy co będziesz czytał.
Lepiej kupić drogi czytnik i mieć spokój niż się męczyć z wklepywaniem
kodów ręcznie.
Ale jeśli będziesz miał dobry materiał do czytania (np jakieś gotowe
etykiety wydrukowane na dobrym sprzęcie) to jakość sprzętu ma mniejsze
znaczenie. Ale pamiętaj, że nawet dobre etykiety się ścierają, niszczą itp.

Co do obsługi czytnika przez program to trzeba się zorientować jak
działa program.

Czytniki zwykle wrzucają odczytany kod do bufora klawiatury jeśli
program radzi sobie z tym to można kupować.
Czasem programy działają inteligentnie i jeśli dostają ciąg cyfr to
traktują to jako kod, jeśli coś innego to np wyszukują po nazwie itp. itd.

mp.