Re: Zasilacz - wyciszenie

Autor: Shrink <shrinkwarp_at_vp.pl>
Data: Tue 26 Feb 2008 - 21:45:22 MET

Józef wrote:

> Czy ktoś z szanownych kolegów próbował wyciszyć zasilacz ModeCom 400W
> MC-400.
> Dmucha zimnym powietrze i hałasuje.
> Zastanawiałem się nad wymianą wentylatora na inny typ (jest 120mm), albo
> jakiś opornik (dioda).

Jeśli hałas pochodzi od ułożyskowania (turkotanie, piski itp.) to
pozostaje tylko wymiana. W przypadku gdy problemem są wysokie obroty
(szum przepływającego powietrza) można poeksperymentować z
opornikami/regulatorami obrotów.

> Gdybym kupił nowy wentylator, czy można podłaczyć jego zasilanie do
> płyty głównej (reguluje obroty).

W większości PSU nie ma z tym żadnych problemów, brak zabezpieczeń typu
czujnik zbyt niskich obrotów. O ile wentylator pozwala (ma "trzeci
kabelek") to można nawet wyprowadzać sam czujnik obrotów zapewniając
monitoring z poziomu OS'u.

Aha - czasem warto też dodatkowo zainwestować w uszczelkę antywibracyjną
("tłumik drgań") wkładaną między PSU a obudowę. Mała rzecz, a cieszy.