Re: Toshiba i sygnalizacja przegrzania procka

Autor: AmtoPm <amerger_at_gmail.com>
Data: Mon 25 Feb 2008 - 17:54:03 MET

On 23 Lut, 19:43, "tg" <a...@a2154.a> wrote:

> moze nie wlacza sie wlasnie dlatego ze jest zuzyty (zasyfione lozyska)
> i go nie kreci? ;)

> miales juz odpowiedz w poprzednim watku, musialbys miec naprawde pecha
> zeby trafic na dwa tak uszkodzone procki

> wg pdfa z toshiby max procek z ktorym  ten model byl szprzedawany to
> 700mhz, nawet jezeli uruchomisz 1ghz to chlodzenie nie jest
> przystosowane do tego procka,  a juz przy 40% wolniejszym masz problemy...
>
> moze jezeli sie da fizycznie to zrobic posmaruj procka pasta, poloz na
> to jakis wentylator z radiatorem z 'doroslego' kompa, tak zeby go
> [...]

zrobiłem testy, komp może chodzić na 100% i na full ustawieniach fsb
100 i procek 600 (akurat teraz jest procek 600).
Przy pakowaniu rarem procek osiaga maksymalnie 63C a fsb 49C (everest)
i się komp nie wyłącza, a witraczek nie chodzi na maksa,ale cały czas
oxczywiście działa.

Natomiast komp trudno właczyć przy ustawieiach full bo sie wyłączy z
przegrzania. Najwyraźniej są różne 100% wykorzystania procka i jest
jakas grupa operacji podczas startu W2K która przegrzewa procek,
podejrzewam że miejscowo w procku powstaje bardzo szybko wysoka
temperatura gdzie czujnik tak szybko nie wychwyci tej zmiany i komp
się wyłacza.

być może wyłączenie cashe w procku by to zmieniło - podobno właśnie
cashe powoduja wysoki pobór prądu, no ale wtedy to tak jakby procek
chodził nie na np. 600Mha a np. na 400Mhz.