Re: Upadek dysku

Autor: wreny_menel <wredny_menel_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Mon 25 Feb 2008 - 12:50:31 MET

inst4nce <inst4nce@gazeta.pl> napisał(a):

> Dysk przenośny 2,5" Toshiba przeżył upadek z wysokości ok. 1,5 metra na
> dywan. Oczywiście nie był podłączony. Podłączyłem i działa. Czy jednak mogło
> mu się coś stać? Jest jakiś specjalny program, żeby go przetestować? Czy
> takie dyski mają zabezpieczenia na takie wstrząsy?

 Aktualnie- ale najlepiej sprawdzić na stronie producenta, dopuszczalne
 przeciążenia wynoszą dla np:

 Hitachi Ultrastar 15K73:
 - wytrzymałość na przeciążenia 250G przez 2ms (dysk wyłączony), 15G przez
11ms (dysk włączony);

 Hitachi Travelstar C4K40:
- dopuszczalne przeciążenie podczas pracy: 300G przez 2ms;
- dopuszczalne przeciążenie podczas spoczynku: 1,000-1,200G przez 1ms;