Laptop dla studenta

Autor: sunridin <sunridin_at_gmail.com>
Data: Mon 25 Feb 2008 - 07:47:26 MET

Witam!

Przymierzam się do kupna laptopa. Będzie głównie wykorzystywany do pisania
tekstów, programowania, Internetu, jeśli grania to raczej w nieco starsze
gry (NFS Carbon, HoMM IV/V, FarCry -- takie, które chodzą na moim Athlonie
XP 2000+ i GeForce 3 Ti200), oglądanie filmów (także w h.264).

Ważne, aby przy spokojnej pracy bateria chodziła te 3 godziny. Wyświetlacz
15-15,9 cala (najlepiej matowy), WiFi w standardzie 802.11g, karta sieciowa
przynajmniej 100Mbps, BT nie jest konieczny, grafika najlepiej zintegrowana
(nie wiem czy ten X3100 Intela jest lepszy od mojej obecnej karty w
stacjonarnym, ważne, aby Compiza pociągneło), przynajmniej 1GB RAM (Eclipse
czy NetBeans raczej wymagają pamięci) i procesor dwurdzeniowy. Zależy mi
też, aby był raczej cichy i mało grzał oraz bez większych problemów
współpracował z Linuksem/BSD (Debian, Gentoo, FreeBSD), nie musi mieć
preinstalowanego Windowsa (mam licencję MSDN AA :D).

Co możecie polecić do około 2800 zł? Rozglądałem się za jakimś Thinkpadem,
jeśli ten X3100 spełnia moje wymagani to w sumie zgodziłbym się go wziąć.
Czytałem też trochę o Compalu FL90, HP 6715b, Dell Vostro 1500, jednak nie
mogę się zdecydować co wybrać.

--
                              Białystok # Bartosz Marcin Kojak
        JID: sunridin//chrome.pl # Tlen: sunridin # GG: 669391