Re: Pytanie do fachowców - prędkość procesora

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Sat 23 Feb 2008 - 00:04:34 MET

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:fpndpi$ioo$1@node1.news.atman.pl...

> A to i tak zależy od konkretnej aplikacji a dokładniej od jej
> możliwości wykorzystania 2 lub więcej jąder.
>
> A tak z ciekawości, jakie programy potrafią wykorzystać 4 jądra ?

Jest takich parę, ze starszych 3DsMax, jakieś kodeki w stylu divx, to
pamiętam sprzed kilku lat, kiedy mnie to interesowało. Teraz pewnie więcej,
np. cały Office. Pewnie algorytmy są łatwiejsze do zrównoleglenia, ale
niektórych się po prostu nie da.
Gdyby nacisk był większy, dalej mielibyśmy jednordzeniowce na 10 i 20 GHz,
tyle, że na nieco innych materiałach. Ale taniej dodać kolejny rdzeń (nie
lubię słowa jądro) niż zmienić materiał, bo to drugie oznacza wymianę całej
fabryki. I tak to się kręci.