Re: Odzyskanie danych po paru zabiegach z HDD

Autor: tg <a_at_a2154.a>
Data: Tue 19 Feb 2008 - 13:38:12 MET

simon napisal:
> Pełny format od niepełnego różni się tylko sprawdzaniem lub nie
> istnienia bad sectorów. Samo formatowanie to zapisanie tablicy partycji.
> Któryś z softów do odzyskiwania danych powinien bez problemu odzyskać pliki.

faktycznie, jakos tak mi sie kiedys przeczytalon a wiki
"From the perspective of preventing the recovery of sensitive data through
recovery tools, the data must either be completely overwritten (every sector)
with random data before the format, or the format program itself must perform
this overwriting; as the DOS FORMAT command did with floppy diskettes, filling
every data sector with the byte value F6h."

o formacie, tylko ze z czasem fakt ze chodzilo o dyskietki umknal...

a za http://support.microsoft.com/?kbid=302686 przyznaje calkowita racje:

"W wypadku wybrania zwykłego formatowania woluminu pliki są usuwane z
formatowanego woluminu i odbywa się skanowanie dysku twardego w poszukiwaniu
uszkodzonych sektorów. Skanowanie zajmuje większość czasu, jaki trwa
formatowanie woluminu.

W wypadku wybrania opcji szybkiego formatowania formatowanie usuwa pliki
z partycji, ale nie jest wykonywane skanowanie w poszukiwaniu uszkodzonych
sektorów. Tej opcji należy używać jedynie wówczas, gdy dysk twardy był
wcześniej sformatowany i można mieć pewność, że dysk nie jest uszkodzony."

jakos mi sie ubzduralo ze 'zwykle formatowanie' robi write, read a nie samo r...