Re: Kilka ciekawych (jak sądzę) pytań sprzętowych

Autor: Darek <darek_s123_at_wp.pl>
Data: Tue 19 Feb 2008 - 13:29:10 MET

> Można, kosztem straty części wydajności.

A skąd bierze się ta strata?

Czy wynika ona z:
a) różnicy w szybkości i czasie dostępu dysków?
b) konieczności "dogadywania się" ze sobą różnych firmware
c) jakiejś dodatkowej pracy, którą musi wykonać kontroler RAID?

Bo jeśli a) to rozumiem, że jak wezmę 2 dyski o takim samym czasie dostępu i
prędkości przesyłu danych, to straty nie wystąpią?

P.S. Czy jak padnie mi kontroler RAID 0, to będę mógł odzyskać dane z
dysków, podłączając dowolny inny kontroler RAID 0, czy musiałby być
dokładnie taki sam?