Rozpoznanie sposobu wlaczenia kompa.

Autor: Krzysztof Rudnik <rudnik_at_kki.net.pl>
Data: Mon 18 Feb 2008 - 23:21:15 MET

Czesc,

Mam takie pytanie, bardziej powiazane ze sprzetem niz z softem, wiec chyba
wlasciwe na te grupe. Jak wiadomo, od czasu zasilaczy ATX komputer mozna
wlaczyc na kilka sposobow - guzikiem na obudowie, klawiatura, serialem,
lanem i zegarkiem (oczywiscie mozna to poblokowac w BIOSie). Moje pytanie
brzmi: czy mozna po wlaczeniu rozpoznac jakos co bylo przyczyna wlaczenia?
Chcialbym jakos uwarunkowac konfiguracje kompa od sposobu wlaczenia, np.
nie wlaczac X-ow (mam Linuxa, ale to niestote w tym momencie) gdy komputer
zostal uruchomiony zdalnie, albo nie uruchamiac serwerow sieciowych
gdy zostal uruchomiony lokalnie.
Szukalem w googlach, ale nic nie znalazlem na ten temat.

Krzysiek Rudnik