Re: nowy komputer wyłącza się , jaki komponent podejrzany?

Autor: STranger <pisznaberdyczow_at_icpnet.uk>
Data: Mon 18 Feb 2008 - 16:30:32 MET

Radosław Sokół pisze:

> Dlaczego od razu tani?
>
> Obstawiam, że ten zestaw bardzo ładnie by działał z przyz-
> woitym zasilaczem 300 W, ew. 350 W. Przy założeniu silnego
> podkręcania i dużo lepszej grafiki powinien wystarczyć -
> również przyzwoity - zasilacz rzędu 350 W, może 400 W. Ale
> 550 W to już zasilacz na procesor klasy 3 GHz i dwie karty
> pracujące w SLI :)

550W to akurat na styk na dwutorową pracę dwóch Radeonów x1950Pro.
Miałem poprzednio zasilacz CHieftec 360W, kupiłem Radeona x1950Pro i
wszystko było świetnie do czasu gdy chciałem podkręcić zegar grafiki.
Nie dało się - karta z miejsca generowała błędy! Wymieniłem zasilacz na
Chieftec 550W i od razu nadtaktowanie grafiki poszło bez problemów do
końca skali. :)
Dodam, ze producent grafiki, firma Sapphire określa minimalną moc
zasilacza zestawu z 1 RadeonemX1950Pro na 450W. 1 karta pobiera średnio
ok 93W, więc zasilacz 550W będzie na styk spełniał minimalne wymagania.
A co będzie gdy zechcemy podkręcić obie grafiki i CPU?
Dlatego warto miec porządny i MOCNY zasilacz.

> Wstępnie można sprawdzić wskazania w BIOSie. Nie jest to
> może bardzo wiarygodne, ale pozwoli się zorientować.

Napięcia w BIOSIE były w normie, wręcz wzorcowe.
Podejrzana jest ewidentnie płyta główna, a związek wyłączania się
komputera z "za mocnym zasilaczem" wydaje mi się ... wątpliwy. :)

--
pozdrawiam
STranger