Re: nowy komputer wyłącza się , jaki komponent podejrzany?

Autor: STranger <pisznaberdyczow_at_icpnet.uk>
Data: Mon 18 Feb 2008 - 16:17:41 MET

Radosław Sokół pisze:

> Tak.

Zapewne chodzi o różnicę rzędu maks 5%.
Już wole mieć mocniejszy zasilacz i mniejszy hałas w komputerze.
Silniejszy zasilacz pracujący na 50% możliwości nie będzie się mocno
nagrzewał, więc wentylator będzie sie wolno obracać, a słabszy zasilacz
pracujący powiedzmy na 80% możliwości będzie się nagrzewać zapewne
bardziej czyli aby się nie przegrzać zwiększy obroty wentylatora.

> Te liczniki to se można ...... nie dokończę ;)
>
> Ten zestaw ma IMHO szczytowy pobór rozruchowy rzędu 160-180 W
> i stały pobór przy sporym obciążeniu rzędu 120-150 W. Oczywiście
> to jest "pi razy oko", ale w razie czego można przeliczyć dok-
> ładnie (a na pewno dokładniej niż takie kalkulatory przyjmujące
> pewnie mnożnik 1.5 dla bezpieczeństwa).

W porządku, zapewne masz rację jeżeli chodzi o takie kalkulatory.

> Trudno strzelać -- trzeba wziąć miernik i sprawdzić.

Płyta jest nowa na gwarancji więc poszła do serwisu wraz z kompem do
sprawdzenia. Moja sugestia w serwisie, że fachowcy i eksperci z grupy
pl.comp.pecet twierdzą, ze winny awarii może być źle dobrany za dużej
mocy zasilacz Chieftec 550W roześmiali się w głos! :>
Twierdzą, ze każdy sprawny technicznie zasilacz porządnej firmy
niezależnie czy ma 360W czy ma 1200W musi dawać stabilne napięcia na TYM
zestawie i nie może być przyczyną awarii.
Dam znac co zdiagnozują.

--
pozdrawiam
STranger