Re: instalacja dysku sata

Autor: Jacek <jacekb_at_inetia.pl>
Data: Sun 17 Feb 2008 - 18:54:14 MET

Użytkownik "Krasnal" <krasnal74wywal@o2.pl> napisał

> Podłączasz do płyty i zasilania i tyle. Powinien zostać wykryty. Zobacz
> tylko czy masz włączony w BIOSie kontroler SATA (lub zworkami na płycie).
> Jeśli nie masz RAIDa to nie włączaj tej funkcji w BIOSie.

Wszystko to prawda, RAID to nie SATA. Tez tak myslalem, poki nie kupilem
dysku i nagrywarki SATA.
Problem prawidlowej pracy urzadzen Sata na starszych plytach jest barfziej
zlozony.
Moj dotyczyl plyty Asus A7K600V-X z chipsetem VIA.
Zainstalowalem driver Sata z dysku zalaczonego do plyty po wlaczeniu Sata w
Biosie. I wtenczas dopiero system widzial te urzadzenia, ale ich praca
wolala o pomste do nieba. Dysk byl przerazliwie wolny,glosny a nagrywarka
wariowala, nagrywala z predkoscia 5x wolniejsza niz powinna a plytki
nadawaly sie do kosza.
Po dlugich deliberacjach trafilem na strone VIA/chipset/ sciagnalem
najnowszy sterownik A_RAID dla mojego chipsetu, zainstalowalem i ...
marzenie.Dysk cudownie pracuje, nagrywarka nagrywa, ze hej.
Problem w RAID a SATA polega na tym, ze w driverze VIA RAID jest zawarty
sterownik i Raid i Sata. Z tego mozna zrobic sterownik na dyskietce i prrzy
ew. nowej instalacji Windy F6 itd.
Moze te uwagi uwolnia cie od problemu.
Jacek
I tak się rozwiazal moj problem.