O/C - 'niestabilne' stabilne ustawienia?

Autor: Pawel 'Jarod' <PrawdziwyAdresJest_at_sygnaturka.xx>
Data: Sun 17 Feb 2008 - 17:59:37 MET

Witam

Zacznę od sprzętu. Oto bebechy kompa:

CPU: Intel E2140 + Artic Freezer 7 Pro
MB : Abit IB9
RAM: 2x 1GB 800MHz CL4-4-4-12 low latency (Corsair Twin2x2048-6400C4)
GPU: GeForce 7600GT

Reszta sprzętu raczej nie istotna. Na radiator od NB dmucha ładnie
8 cm wiatrak, a sam radiator nie parzy jest tylko ciepły. Procesor
oczywiście jest podkręcony. Wygląda to tak:

External CPU Clock : 350 MHz (x8)
N/B strap CPU As: 1066 MHz
DRAM Spec (CPU:DRAM): 533 MHz (1:1)
Estimated RAM Clock: 350 MHz

Oczywiście przetestowałem te ustawienia. Po ośmiu godzinach mielenia
ortohosem nie było żadnych błędów. Problem zauważyłem stosunkowo
niedawno, bo nie rzucał się w oczy i występował stosunkowo rzadko.
Pierwszy z nich to nagłe resety kompa. Bez żadnych BSODów czy czegoś
takiego. Po prostu reset, tak jak by ktoś nacisnął przycisk reset.
Zdarzało się to raz na tydzień lub dwa tygodnie. Nie przeszkadzał
o mi to specjalnie więc to po prostu olałem. Drugi objaw zaczął mi
nie podobać, a potem cholernie wkurzać. Wgrywając sava z Silent
Huntera III wywalało mnie do windowsów. Sprawdziłem dysk na bad
sectory i parametry S.M.A.R.T. Żadnych problemów. Zmieniłem
sterowniki do grafy ale to nic nie dało. Sama grafika napewno się
nie przegrzewa (pasywna + dodatkowy wiatrak). Podobnie problem
miałem z NFS Carbon. Wywala do windowsów w bardzo podobny sposób.
Gdy zmienię taktowanie na oryginalne wartości wszystko jest OK.
Nie podoba mi się trochę ustawienie N/B strap na 1066.
Czy może to być źródło problemu? Czy niektóre kombinacje ustawień
jak właśnie te mimo, że niby są teoretycznie działające mogą
być źródłem problemów? Jak to ustawić i jakich ustawień unikać?

TIA

--
[ ODPISUJ NA -> mailto:my_usenet(MAŁPA)poczta.onet.pl   GG: 1555376   ]
[          "Beware! Your bones are going to be disconnected."         ]